پینه دستان

پینه دستان


رویس کارگری. مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تشکیل جلسات ماهانه شورای عالی کار و بررسی مدل‌های پیشنهادی مزد در آن را خواستار شد.
علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شورای عالی کار تا این لحظه جلسه‌ای تشکیل نداده و قرار بود تا در سال جدید به صورت ماهانه تشکیل جلسه بدهد. وی افزود: اواخر سال گذشته تاکید مسئولان بر این بود که مدل‌های پیشنهادی مزد اعم از تلفیقی، اجتماعی و منطقه‌ای در سال 93 و در جلسات ماهانه شورای عالی کار بررسی شود ولی با گذشت دو ماه از سال، شورای عالی کار جلسه‌ای در این خصوص ترتیب نداده و انتظار داریم که این جلسات هرچه سریعتر برگزار شود و به جلسات فشرده انتهای سال موکول نشود. خدایی در ادامه با تاکید بر اهمیت سهم نیروی کار در افزایش بهره‌وری اظهار کرد: اگر در زمینه بالا بردن بهره‌وری به سهم نیروی کار بها داده شود و نیروی کار با میل و رغبت و بدون دغدغه به جمع کسانی بپیوندد که می‌خواهند اوضاع اقتصاد مملکت بهتر شود و ساخت ایران را به یک برند تبدیل کنند در آن صورت همراهی کارگران در رشد و توسعه اقتصادی و بهبود وضع معیشت کارگران را شاهد خواهیم بود. 
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر لزوم حفظ امنیت شغلی کارگران در تحقق اهداف بلندمدت کشور، اظهار کرد: نمی‌توان از کارگری که با یک قرارداد کوتاه‌مدت سه ماهه همکاری و فعالیت می‌کند انتظار داشت که در بحث تحقق اهداف 10 ساله مشارکت کند. وی افزود: برای آنکه به هدف‌گذاری‌های 5 ساله و 10 ساله برسیم باید برای نیروهای کاری هم که از آنها استفاده می‌کنیم مشارکت بلندمدت متصور شویم. به گفته خدایی، در تبصره یک ماده 7 قانون کار، قراردادهای موقت برای کارهایی پیش‌بینی شده است که جنبه غیرمستمر دارد مثلا در یک پروژه سدسازی با کارگری که شش ماه کار می‌کند باید قرارداد موقت منعقد شود. عضو هیئت امنای کانون کارآفرینان استان تهران در پایان با بیان اینکه اگر پتانسیل نهفته کارگران به خدمت گرفته و مشکل قراردادهای موقت حل شود، حفظ امنیت شغلی و بهبود معیشت کارگران اتفاق می‌افتد، گفت: در حال حاضر از پتانسیل کارگران استفاده نمی‌شود، کارخانه‌ها بر محور هیئت مدیره‌ها می‌چرخد و مشارکت عمومی در کارها دیده نمی‌شود در حالی که اگر مشارکت باشد و سهم کارگران دیده شود کارگری که در کارخانه کار می‌کند، دلسوزی و مشارکت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 / 2 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com